• Menu

Spa en Mullerthal

Tussen een verwachte baby, twee kampen, en Fri3d camp in, bleef er weinig tijd over om deze zomer een grote reis te maken. Om er toch even tussenuit te gaan zijn we vorige week voor twee nachten naar...

Spanje

Afgelopen paasvakantie zijn we nog eens bij oma & opa in Spanje op bezoek geweest. Waar we wandelingen hebben gemaakt. Annelies en Tika hun foto van het vorige bezoekje nog eens hebben nagemaakt...

Marokko

Om tijdens de Krokusvakantie het trieste Belgenweer te ontsnappen zijn we een weekje zon gaan opsnuiven in Marokko. Na aankomst in Marrakesh hebben we direct onze huurauto opgepikt en zijn we naar de...

Mexico

Na wat vertraging en een overnachting in Londen (eerst werd onze vlucht naar Londen geannuleerd, en daarna missen we onze nieuwe connectie), zijn we dan toch aangekomen in Cancun. Na SIM kaarten te...

The end

Op 19 maart verklaart de Argentijnse president volledige quarantaine voor het ganse land. Zonder geldige reden mag je je niet meer buiten begeven. En hier zijn ze iets strenger dan in België, zo mag...

San Carlos de Bariloche

Op 9 maart steken we de grens over naar Argentinië. Deze datum zal later in ons verhaal een heel belangrijke rol gaan spelen. De grensovergangen via land zijn toch altijd een speciaal avontuur. Eerst...

Chiloé eiland

Na onze fantastische roadtrip langs de Carretera Austral, nemen we de ferry naar Castro, de hoofdstad van het eiland Chiloé. Ons boottripje duurt 6 uur. Gelukkig zijn er comfortabele zetels op de...

Carretera Austral

Vanuit El Calafate nemen we de nachtbus naar Los Antiguos. In Los Antiguos willen we zo snel mogelijk de grens over naar Chili. Of dat gaat lukken weten we nog niet. We hebben in ieder geval nog geen...

Patagonië – Torres del Paine

Vanuit Santiago vliegen we 3000km zuidelijker naar het verre en ongerepte Patagonië. Tijdens de vlucht kunnen we vanuit de lucht de vele blauwe meren en besneeuwde bergtoppen bewonderen en weten we...

Valparaiso en Santiago de Chili

Vanuit Arequipa vliegen we rechtstreeks naar Santiago in Chili. Onderweg zien we al de besneeuwde bergtoppen! Wat kijken we ernaar uit! Het is al tegen de avond wanneer we aankomen in Chili en dan...

Arequipa

We hebben even een rustpauze ingepland in Arequipa. Bijna drie weken zaten we hier in hetzelfde stadje. Wat er hier allemaal te zien valt? Eigenlijk niet veel… De meeste mensen verblijven hier...

Colca canyon

Vanuit Bogota vliegen we naar Lima. We slaan Lima momenteel over (we komen later dit jaar nog terug) en vliegen recht naar Arequipa. Vanuit Arequipa nemen we de bus richting Colca Canyon. De bus van...

Colombia treks

Parque Arvi (Medellin) Pozo Azul (Minca) Los Pinos (Minca) El Camino Real (San Gil) Dag 1: in de voormiddag met de bus van San Gil naar Cabrera, in de namiddag te voet van Cabrera naar Barichara. Dag...

Silvia

In Silvia, een klein dorpje op anderhalf uur rijden van Popayan, is er wekelijks een spectaculaire traditionele markt die volgens andere reizigers zeker de moeite waard is. Omdat we niet opnieuw...

Popayan en Purace National Park

Popayan staat bekend om de schitterende koloniale huizen en wordt daarom ook wel de “witte stad” genoemd. Het is een heel gezellig stadje om in rond te wandelen. Maar wat ons vooral...

Tierrandentro

Al heel vroeg in de ochtend bevinden we ons op de luchthaven van Bogota voor onze vlucht richting Popayan. Het was bar koud op de luchthaven. We waren dan ook nog nooit zo vroeg uit ons bed geraakt...

Bogota

Nog net voor het nieuwe jaar begint, begeven we ons richting Bogota. We hadden graag oudejaar gevierd in Villa de Leyva, maar blijkbaar trekt heel Colombia daarheen en waren alle betaalbare hotels al...

El Camino Real

Het dorpje Barichara stond heel hoog op ons verlanglijstje na het zien van de blog van vrienden die anderhalf jaar geleden naar Colombia reisden. De belangrijkste toeristische attractie daar is het...

Kerstdag

Kerstdag vierden we in Bucaramanga. Een stad waar de meeste toeristen normaal gezien niet halt houden. Wij vonden echter een goedkope binnenlandse vlucht op 24 december en wilden het risico niet...